O Spoštovanju..

…človeka namreč. Meni osnovno pravilo bivanja se je oni dan pokazalo kot nekaj strašansko neprebavljivega za enega izmed neštetih slovenskih takih in drugačnih moto-portalov (predvidevam da dotočni portal seveda ni edini ki ima težave z izražanjem osnovne olike in sem brez dvoma katerega spregledala)

Letos teče tretja sezona odkar aktivno spremljam slovensko državno prvenstvu supermoto. Nekaj kar se je pred leti začelo iz radovednosti, se je razvilo v nekakšen semi-poklicen gušt, za katerega še vedno računam zgolj v valuti zadovoljstva in nekaj malega spoštovanja. Toliko kot ga izkazujem jaz, ga pričakujem nazaj. Presežki so bonus za katerega sem neizmerno hvaležna. Ampak ne okol govort.

Ker sem v letošnjo sezono stopila ze zadovoljivo zverzirana in natrenirana na nekaj dirkah svetovnega prvenstva, mi fotoreportaže z DP ne povzročajo več takšnih preglavic kot pred letom ali dvema, ko sem bila na koncu dneva izmučena do smrti. Tako bolj ali manj uživam, se pačim in razvijam kreativo ter ob enem poizkušam pozabiti dejstva, da za fotografije dobim figo v žepu, za povračilo stroškov in članek, ki ga napišem pa prav tako.

Tudi tistih nekaj fotografij, ki jih na leto razdelim med dirkače, ki me to izrecno prosijo, ne računam nič. Čeprav naj bi bil moj cenik skrivnost, ker bi se po dirki lahko sicer bodla samo s sortiranem in pošiljanjem fotografij na 300 koncev. Za kar žal ni časa. Kajti razporediti tistih 300 + fotografij z dirke je lahko hudo dolgotrajna zadeva.

Fante sicer razumem. Fotografije stanejo. Solidne fotografije stanejo več. Dobre fotografije so drage. A so nujno potrebne za nabiranje sponzorjev. Brez sponzorjev ni nič. Ni gum, ni opreme, ni kombija, ni bencina.

Medijska pokritost supermota je pri nas ne samo obupno slaba, pač pa kar katastrofalna, saj Delo nikoli ne najde dovolj prostora za objavo, celotni supermoto vrtiljak z AMZS na čelu pa ne premore enega uradnega PR-ovca, ki bi bil sposoben spisati poročilo z dirke do petih in ga z lica mesta poslati v redakcijo Dela, ko se zaključuje ponedeljkova izdaja, kaj šele na drugo dnevno časopisje. Tudi objava poročila na uradni strani www.amzs-sport.com je čisto preveč. Dirkači si očitno ne zaslužijo tistih nekaj vrstic poročila in so prepuščeni sami sebi. Kljub dejstvu, da je dobra ..no, čim boljša medijska pokritost dogodka tudi in predvsem v interesu AMZS, saj pomeni več sponzorjev in gledalcev, posledično pa seveda več tistega najlepšega in najslajšega – denarja.

Eniuej. Delamo torej zastonj in zato, da je vsaj nekaj objav dogodka. Poskrbimo, da so na voljo fotografije tudi za marljive PR službe posameznih ekip, ki so za svoje delo prav tako odlično plačane kot novinarji. Edina stvar, ki jo ob predaji takšnih fotografij zacloa Moja Malenkost je objava avtorja. Več ali manj zato, ker sem na svoje fotografije ponosna. Ne v smislu najboljše in najlepše, pač pa moje – tiste v katere je šlo toliko in toliko truda in nekaj mojega denarja, da sem se tako zelo altruistično pripeljala na dirkališče na lastne stroške in zanje nič zaračunala. Razen spoštovanja izraženega z objavo mojega imena – tako, čisto po novinarski etiki, če pustimo zakon o avtorskih delih ob strani.

Težav z mediji in vsemi, ki fotografije objavljajo nimam. Ker (očitno pač) tistega nekaj spoštovanja in resno osnovnih novinarskih reglcov ni težko prakticirati.

Razen na določenem spletnem portalu.

Kajti na določenem spletnem portalu ni nikoli bil problem podpisati KTMovih uradnih fotografov. Na določenem spletnem portalu si priznanja avtorstva ne zaslužijo samo nič plačani novinarji, fotografi in PR-službe dirkaških ekip.

Kajti na določenem spletnem portalu so povedali, da določena PR poročila dirk z določenimi fotografijami določene fotografinje objavljajo samo zaradi dirkačev, da od tega nimajo nič in da v bodoče ne bodo podpisovali nikogar ali pa ne bodo objavljaji poročil.

Kako altruistično. 🙂

Oddajte komentar

