Evo-lucija motociklizma

 

Evolucija je v zadnjih dveh desetletjih je ženske v velikem številu preselila z zadnjih sedežev neposredno za krmilo. Ženske so postale zanimiva ciljna niša, veljajo pa tudi za varnejše voznice in preudarne nakupovalke. Pa še nekaj je – motoristke imajo baje najraje Kawasaki.

Besedilo: Simon RučigajV nekaj desetletjih popularizacije motociklov se je marsikaj spremenilo – v razvitih zahodnih državah je že približno 15 odstotkov motociklov v lasti žensk. Samo v Nemčiji pa jih je bilo pred petimi leti približno 500.000, kar zagotovo ni zanemarljivo. Še posebej se tega zavedajo izdelovalci opreme in vse bolj tudi motociklov, saj se že nekaj časa trudijo ženskim oblinam in pristopu prilagoditi kompletno ponudbo. Furijasta deklina na motociklu v sodobnih časih torej ni nič posebnega, a evidentno je tudi, da v prenekaterih krogih pojav motorist močno stimulira moške hormone. Ker slovenske statistike nismo dobili, se lahko zgledujemo zgolj po tujini – tudi na tem področju se najraje oziramo po Nemcih, ki smo jim tudi civilizacijsko najbližje. V deželi prest in piva vsak sedmi motocikel upravlja ženska (približno milijon na j bi jih bilo) , a statistika kaže, da so moški na cesti nevarnejši – le vsako petnajsto motociklistično nezgodo v EU je vpletena motoristka. Najpogosteje posegajo po motociklih v razredu od 500 do 600 kubičnih centimetrov, kar petina pa jih vozili 1000-kubičen »material«. Tudi v Veliki Britaniji je 15 odstotkov motociklistk (od skupaj 5,5 milijona voznikov/voznic motorjev) – petina jih vozi superšportnike, 18 % športne potovalnike, 14 % custom motocikle, 11 % terenske in 17% potovalne motocikle. Po statistiki sodeč so voznice povsod povprečno mlajše od moških kolegov, kar je zaradi dolgotrajnega moškega primata razumljivo. Zanimivo je, da v Britaniji voznice vozijo nekaj manj kot moški motoristi – povprečno 5000 km letno; tretjina jih motocikel uporablja vsak dan. A to ni nič – izdelovalci motociklov si morda največ posla obetajo v ZDA, kje je žensk za krmilom že 4,3 milijona. Zanimiva je tudi statistika prodaje – pri Kawasakiju trdijo, da je pri njih kar 15 odstotkov kupcev žensk, kar je bistveno več kot pri drugih izdelovalcih.: povprečje v industriji znaša približno deset odstotkov. V ZDA je kar 40 odstotkov kupcev motociklov ZZR 250 in GPZ 500 žensk., ZZR 600 pa gre v žensko garažo vsakič petič. Prav tako velik delež nameravajo odščipniti z obstoječim Z750 in ER6, ki je še vedno eden najbolj vročih Kawa izdelkov.

Tudi vse več motociklističnih dogodkov je posvečenih samo ženskam – BMW je v Veliki Britaniji že pred časom ponudil žensko šolo terenske vožnje, v ZDA prirejamo Femmoto, motohappening za motoristke, kjer ne manjka testnih motociklov, amaterskih dirk in zabave. Na tej strani oceana je Evropa 15. maja 2005 doživela prvo dirko evropskega ženskega prvenstva v CHDju, kjer sta Slovenijo zastopali Urška Turnšek in Tina Katrašnik – takrat 16-letna Tina je bila najmlajša udeleženka prvenstva.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s