Puščali kri…žal napačnim

Globoko iz dna duše sovražim kakršnokoli vikednaško službovanje, ki nima povezave z moto-dirkami. Preteklo soboto se je s tiskovno konferenco (in vabilom nanjo) javil avto klub Modri dirkač. Da želijo storiti nekaj za večjo varnosti na slo cestah, in da bodo nadvse galantno in viteško organizirali tudi krvodajalsko akcijo.

Kjut.

Ampak v soboto ob 9h zjutraj?

Ljudje?

A, črnina trenutne situacije je odvisna tudi od kota gledišča… (naprej ne bom razlagala, ker bom zopet obtožena raztresanja enormnih količin cukra…oziroma…bite me 😛 )

No, AK Modri dirkač je v soboto, 1. decembra (ki je tudi svetovni dan boja proti aidsu, če je kdo slučajno pozabil) v IOC Zapolje (Logatčanka le kje drugje) organiziral krvodajalsko akcijo ter povabil k puščanju krvi nekaj zvenečih dirkaških imen. Predvsem relijašev…pa tudi nosilca dveh naslovov državnega prvaka supermoto Uroša Nastrana (ki zaradi bolezni ni daroval – krvi seveda) in Braneta Kuzmiča (brez njega seveda ne gre in med tiskovko sem ugotovila tudi zakaj je temu tako)

Na začetek tiskovke smo trije novinarji (wau, gužva-gneča) čakali cele pol ure. Pa vsaj meni na koncu ni bilo pretirano hudo (zakaj pa in a minute).. Prisotni so imeli priložnost izraziti nekaj mnenj o varnosti na naših cestah, nekaj o pomembnosti krvodajalstva in (kar) nekaj o slabi prometni kulturi.

Poudarjeno je bilo:

Slabšanje razmer na slovenskih cestah – metode reševanje le-teh so se še vedno enake kot pred leti, čeprav so se več kot očitno izkazale za popolnoma neučinkovite in abervezniške

Odsotnost poligona oz zaprte dirkaške piste na kateri bi se lahko nabedubneži lahko spihali in začetniki navadili bistvenih prvin je baaaaaad…

Da je sproščanje adrenalina učinkovit način povečevanja cestno-prometne varnosti je potrdil sleherni dirkač prisoten na tiskovni konferenci (cestni dirkači so torej resnični nedofukanci, kdo bi si mislil.)

Andrej Jereb (če ne veste kdo je se pojdite solit) je poudaril pomembnost prometne izobrazbe in s tem pritrdil Slavku Komelju.

Hitrost sama za varnost ni kritična (by Mr. Brane Kuzmič), kot vzrok za nesrečo jo naredijo panika in neizkušenost. Nekdo je lahko obupno nevarne voznik pri 40 km/h, nekdo drug pa popolnoma varen pri 90.

We like Brane Kuzmič, Kajti Brane Kuzmič je povedal tudi: Da treningi pomenijo ogromno

Da avtošole ne delajo tistega kar bi morale

Da se problematika cestne varnosti začne že v vrtcih in osnovnih šolah (le pazite na svoje vozniške monologe, ko peljete podmladek v vrtec ali šolo, saj ima ta prekleto dobra ušesa in še boljši spomin)

Višina kazni ni bistvena za prometno varnost, pač pa kvečem investicija vlade v prometno izobrazbo njenih državljanov. A kot je ugotovil precej razkurjeni Vlado Krivec: Državo briga za tistih 30  (pojma nimam kje je našel to številko) ljudi na leto ( v resnici je številka seveda mnogo višja saj na cestah umirajo tudi mopedisti in motoristi v mnogo višjih numercah)

Vozniški izpit ne bi smel biti splošna pravica vsakogar…prav tu, pa bi MM rada jasno in glasno prikimala in pritrdila gospodu Kuzmiču.

No, taisti gospod je navrgel tudi, da bi vsaj polovici voznikov najraje lastnoročno raztrgal vozniška dovoljenja, a tega žal ne more storiti.. Sicer pa poudaril da mladi vozniki niso kritični, saj je večina pripravljena konzumirati znanje in s odprte glave. Višja zavarovalna premija pa (tako kot večina stvari na tem svetu – tudi bad image motociklistov) posledica hormonske neuravnovešenosti 5 odstotkov populacije.

In Nekdo je zabrusil, da so ptiči in laznina pomembnejši od slovenskih državljanov.

Skratka sarkastično. (sarkazem we like, ker pomaga preživeti)

Živa žalost dneva je bil obupno slabo odziv medijev (ob sobotah spimo) in nikakršen odziv države (ne SPV ne ministrstvo za promet kljub vsaj desetim klicem in prošnjam nista niti trznila) – prav ta pa je zgolj manifestacija siceršnjega odnosa države do prometne varnosti. Državo pač resnično briga za tista dva dobra centa ljudi, ki se vsako leto pobijeta na cestah z avtomobili, mopedi in motocikli. Kajti, če bi resnično želeli rešiti prometno kulturo in povečati varnost, bi to storili že davno. A ne zgolj z višanjem kazni – resno kritičnim prekrškarjem in povratnikom je višina kazni irelevantna zadeva, tistim ki vozijo po predpisih prav tako. Tako pa se morajo z izobraževanjem neizkušenega iz avtošole na cesto izpljunjenega populusa bockati raznorazni Maksiji in Varne poti, medtem ko na kup praskajo evro po evro za preživetje…vlada pa marljivo kasira, se masti in naroča »varnejša« službena vozila za svoje »uradnike«. Kajti naše ceste so nevarne.

Fak of!

p.s.: letos je med januarjem in oktobrom v prometni nesrečah umrlo 39 voznikov motornih koles pa še kak sopotnik zraven. Lani je cesta terjala 3 življenja več (uuu napredujemo bigtime) Število vseh prometnih nezgod s smrtnim izidom se je povečalo za 14 %. Med januarjem in oktobrom je umrlo 249 ljudi – 17% več kot v enakem obdobju lani. 1055 ljudi je bilo težje telesno poškodovanih. Kar pomeni, da bo 1055 ljudi jedlo juho po slamici (ce ne bodo imeli te sreče da bodo potrebovali intravenozno servirano), ker se je nekomu (morda celo njim) zdelo da lahko med vožnjo:

telefonira, čačka po radiju, se češe, prepira s sovoznikom, vozi prehitro ali je kako drugače neskoncentriran…oz ker je pač đek in to lahko počne..

tistim 249 ni hudega…

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s