Supermoto zablode

Letošnja supermoto sezona se je začela tako kot se je začela takrat ko se je pisal pravilnik zanjo – naj holjladri. Zadnja in najbolj težko pričakovana dirka, ki naj bi se odvijala na AMZS-jevem poligonu varne vožnje in je v organizaciji AMZS šport je meni nič tebi nič odpadla.

Reorganizacija pravilnika in razredov pred sezono je naletela na goro neodobravanja. Od o popolnem nesmislu zahteve po dirkaški licenci v razredu S3 in amater, pa do očitka da je razbijanje že tako malega števila tekmovalcev na toliko razredov nesmiselno in bo botrovalo le k dolgočasnim dirkam, ki ne bodo privabile gledalcev.

Da kljub privlačnosti športa, ki na sorazmerno skromno odmerjenih ali celo improviziranih pistah omogoča zelo neposreden stik voznika in gledalca, zanimanje za supermoto v svetu upada, so na začetku panske sezone ugotovili že organizatorji svetovnega pokala supermoto. Da termini televizijskih prenosov niso dovolj zanimiv za oglaševalce in da tudi sicer dogodek ni optimalno potržen.

Skratka supermoto je bad tudi v globalnem smislu. Za denarnico seveda.

Slovenski supermoto se že nekaj let intenzivno otepa slabe medijske pokritosti, ali pa kar vsesplošnega nezanimanja za ta šport. Televizijski mediji ga skoraj v celoti ignorirajo (razen kanala Š1, ki iz meni neznanega razloga predvaja leto dni stare prenose svetovnega pokala..ampak ziher je kul), tiskani pa v veliki večini le tu in tam objavijo krajšo novičko spesnjeno v štabu posameznega (ponavadi kar enega in istega) dirkača in napihnjeno od presežnikov in slavospevov izpod peresa najbolj zagretega PR-ovca tistega dne.

Da je javna podoba športa in voznikov v javnosti zaradi tega grdo izkrivljena je jasno. Razumljiv je tudi odnos medijev do športa, saj tudi ti le težko potržijo nekakšno noro preganjanje gor in dol pa malo čez pesek. A čas pravih in tazaresnih novinarjev in fotografov- tistih, ki se bodo v oblikovanju prispevka potrudili, da bo ta korekten, kvaliteten in nepristranski, je pač potrebno plačati. Le redko kateri (beri: noben) se bo dela lotil iz lastnega veselja in brezplačno.

Mediji so torej leni…(In svinje ker nikoli ne naredijo nič zastoj, al kako že)

Da je medijska podoba supermota medla in se je celo sam Aleš Hlad kljub vrhunskim rezultatom le stežka prebil vanje, pa lahko deloma krivimo tudi krovno organizacijo. Celo ta, ki letno nabere v svoj košek kar nekaj Evrov, meni da so kvalitetna poročila z dirk popolnoma nepotrebna zadeva in namesto njih raje objavlja PR članke – spet plod PR ekip posameznih dirkačev. Seveda s slednjimi kot takimi ni popolnoma nič narobe in so v lovu na sponzorje, ki dirkanje sploh omogočajo nujno potrebni, a temu primerno tudi izrazito pristranski. Objava PR poročil na mestu poročila z dirke, pa je zelo neetična zadevščina.

Če se vrnem na začetek letošnje sezone..oziroma na konec pretekle, ki je rodil nov pravilnik in novo razporeditev dirkačev po razredih. Lanska sezona je postregla z nekaj dolgo želenim, pričakovanim, potrebnim ali kakorkoli pač želite, dirkami amaterjev. Takšnimi za katere udeleženci ne potrebujejo ne licence in takšnimi katerih pravilnik ne zahteva skorajda nikakršnih predelav motocikla. Skratka dirkači so se na dirko lahko pripeljali kar z motociklom s katerim so se kasneje tudi udeležili dirke. Ker se popularizacija dogodka ključna v privabljanju gledalce in posledično tudi medijev in sponzorjev, je bila to več kot modra odločitev. Pa je imel AMZS bore malo pri tem, a pustimo to. Je pa slednji zavohal velik interes potencialnih dirkačev in se za letošnjo sezono odločil uvesti kar dva za amaterje »pogojno« zanimiva razreda. S3 in S Amater.

A z napako.

Oba namreč terjata licenco in kar je še huje, oba terjata spremembe na dirkalniku, ki so že ob prebiranju pravilnika vzele veselje vsaj polovici potencialnih kandidatov. K sreči je bilo teh toliko, da je bil razred Amater kljub temu dobro zastopan z ducatom dirkačev na začetku sezone (Ok, realno malo manj saj trije niso odpeljali niti treh dirk v celi sezoni). Največja komedija se je vršila v razredu S2 ali Open in S3. ( o S2 oz. Open malo kasneje) Na srečo so organizatorji posameznih dirk vožnje razredov združili sicer bi v slednjem (S3 namreč) gledali dolgočasno vozakanje ene same samcate kandidatke. Ta in damica, ki je vozila sezono v razredu S 125 Senior sta s svojimi končnimi rezultati nekoliko banalizirali (nenamerno in ne po svoji krivdi seveda) rezultat lanskoletnih tekmovalk (celo štiri so bile, ne moreš da verjameš), ki so merile moči v razredu 125 – kljub temu, da so se damicam točke seštevale neodvisno za damski pokal, pa je bila konkurenca kljub vsemu ostrejša in na koncu sezone je bilo za pokal pokazati tudi nekaj prave dirkaške zagrizenosti.

Seveda je nadvse vzpodbudno videti damo na motociklu – ne glede na obseg njene zadnjice in dejstva, da se mora v kombinezon tlačiti pol ure, ker je premajhen in poka po šivih. A dirkanje je le dirkanje in ne vožnja gor in dol. Čeprav nobeni izmed udeleženk slovensko prvenstvo ne bo odskočna deska za dirkanje v tujini in gre pri obeh najbrž zgolj za hobi in aktivno preživljanje prostega časa, zato jima »vozakanja« pač ne smemo zameriti. Menim, da bi krovna organizacija iz videnega lahko sklenila (očitno), da dami potrebujeta tekmice. (očitno je tudi, da Slovenija zaenkrat premore točno nič pravih supermoto dirkačic, zato te rabijo čisto svoj razred in pika) Teh pa brez dvoma ne bo privabila zahteva po dirkaški licenci ali predelavah dirkalnika, pač pa prijaznejši in bolj populističen nastop, ki bi zagotovo pritegnil tudi mnogo več gledalcev in posledično..zopet…tudi sponzorje,…S3 pa bi mirne duše lahko ukinili, saj pravega bistva v njem ne najdem samo jaz, pač pa po številu udeležencev očitno tudi nihče drug.

Se nadaljuje….. ko se mi bo zazdelo..

Advertisements

6 komentarjev Dodaj komentar

  1. Dani pravi:

    “v kombinezon tlačiti pol ure, ker je premajhen in poka po šivih”
    kok si žleht 😀

  2. Schnuy pravi:

    ko svina…amapak lažem pa ne..

  3. ceri pravi:

    Hehe, da te nau tepla 🙂

  4. Schnuy pravi:

    ne bo.
    se pa lahko malo repenči, ker to dobro zna.
    tako kot jaz.
    sam ima mnogo manj stila kot Jorz Truli 😛

    in kok ste obupni…v 5000 znakih ste nasli samo to 😀

  5. ceri pravi:

    Žal AMZS ne zna nič kaj uredu promovirati svojih eventov. Tudi na šterih kolesekih nismo nič kaj na boljšem – ok, mi smo ornk bedni, like ni gledalcev, 0 sploh 🙂
    Krivda pač ne vem, al leži na plečih panožne zveze, organizatorjev posameznih eventov, ali pač méne v katerem je luna.
    Verjetno bi folk zanimal kak fajn dogodek tkole na lepo nedeljo, mal mrcrvarjenja med motoristi in drugimi bencinskimi športi. Ampak zdi se mi da folk ne ve, da določena tekmovanja sploh obstajajo.
    Zdej k folka ni na dirke, oglaševalcev/sponzorje tudi kaj preveč ni pričakovati, le kdo bo “imel” kaj od tega?

    Koliko je bilo sploh letos vseh dirkačev?

  6. Schnuy pravi:

    seveda nihče ne ve da se kaj dogaja, ko je pa edina stvar, ki se na redi v smeri “promoviranja” to, da se obesi neke doma sprintane plakate na kandelabre okoli kraja dogajanja.

    in prošnjo za najavo dogodka se lahko razpošlje na medije đabe in vzame bore malo časa. Edina panoga, ki ime kolikor toliko pošlihtano (za naše razmere) PR službo je motokros. Pa še ta iz nekih tretjih razlogov in ne zato ker bi koga na AMZS brigalo zanj.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s