Kdo koga kam na suho?

Ljubljana kot glavno mesto praktično nima parkirnih prostorov za motorna kolesa. Premore le sedem parkirnih prostorov za kolesa z motorjem na Beethovnovi ulici v središču Ljubljane, a ta so pogosto zaparkirana z avtomobili ali zasedena s smetnjaki. Ker je bilo parkiranje motociklov in mopedov do prihoda župana Zorana Jankoviča več ali manj tolerirano povsod kjer ta vozila niso ovirala prometa, je bilo pomanjkanje parkirnih prostorov za motorizirane dvokolesnike bolj kot ne filozofsko vprašanje. Na zvezi motoklubov Slovenije pravijo, da so mestni redarji odkar so pridobili nova, skoraj policijska pooblastila začeli z intenzivnim »listkanjem« koles z motorjem in motornih koles parkiranih v peš conah. Največ »listkanja« je bilo zaznati na Cankarjevi cesti in Hribarjevim nabrežjem pred lokalom Zlata Ladjica. Zanimivo je, da mestni redarji niso kaznovali avtomobilov parkiranih na parkirnih prostorih za kolesa z motorjem na Beethovnovi ulici. Mestna redarska služba naj bi po razlagi svojih zaposlenih ne bi bila vedno in povsod pristojna za to in lahko deluje zgolj v okviru posamezne akcije – če ta ne vključuje določenega območja, so prekrškarji lahko brez skrbi, saj jih bodo mestni redarji gladko in namenoma spregledali. Motoristi plačujemo davke, cestnine in zavarovanja enako kot avtomobilisti in si zato zaslužimo svoja parkirna mesta v prestolnici Slovenije, pravijo na ZMKS. Se strinjamo. Teh, parkirnih mest namreč, pa v Ljubljani ni. Tudi s tem se skoraj v celoti strinjamo,saj je tistih borih sedem mest bolj v posmeh kot karkoli drugega. Zveza motoklubov Slovenija že nekaj časa neuspešno bije bitko za parkirna mesta namenjena motoriziranim dvokolesnikom, kljub obljubi župana prestolnice, da se bo zadeve lotil.

Glede na to, da smo se leto dni nazaj besno bodli z evropsko direktivo o mejnih vrednostih žveplovega dioksida in dušikovih oksidov ter trdnih delcev in svinca v zunanjem zraku, ki zahteva, da države članice EU sprejmejo potrebne ukrepe s katerimi naj bi zmanjšale te mejne vrednosti ter trepetali in se metali na zobe ob ideji da bo slovenska vlada za promet zaprla vsa večja slovenska mesta in v mestna središča spustila samo kolesarje, pešče in konjske vprege, smo nanjo, na grozečo direktivo namreč, prekleto hitro tudi pozabili. A ta ostaja in še naprej grozi z najgrozejšim – če emisij ne zmanjšamo do začetka 2010. V Sloveniji so kritična tri območja – Maribor z okolico, ki poseka celo Ljubljano in njeno ožjo periferijo ter širše okolice Nove Gorice. Smiselno bi torej bilo da se župani omenjenih treh območij zavzamejo za bolj ekološki način dnevne migracije populacije v in iz mest.

Glede na grozljivo količino strupenih emisij, ki jih dnevno v zrak spuščajo osebni avtomobili z večlitrskimi agregati in štirikolesnim pogonom – ta namreč nujno pritče vsakemu dostojnemu mestnemu osebnemu vozilu – človek pač utegne jeseni zapeljati na kak odpadel spolzek list drevesa; bi bila ureditev javnega prevoza in stimulacija uporabe bolj ekoloških prevoznih sredstev, kar motocikli in skuterji nedvomno so, zelo smiselna poteza, mar ne? In če ACEM – evropsko združenje proizvajalcev motociklov, že nekaj let intenzivno opozarja na eksponentno naraščanje prometna in rešitev, ki bi jo nudila pogostejša raba dvokolesnikov na motorni pogon – vsaj v letnih časih, ki to omogočajo, se tega mrtvo hladno ignorira. Dvokolesniki na motorni pogon so zaradi manjših prostornin agregatov pač manj gorivno požrešni in brez dvoma zasedejo mnogo manj prostora na mestnih ulicah. Kar seveda pomeni tudi večjo pretočnost in posledično manjše onesnaženje zraka, saj je stanja in čakanja v kolonah manj. Ker se v avtomobilih najpogosteje še vedno vozimo v solo izvedbah – torej ena oseba na vozilo, prav zares ni razloga, da bi motorizirane dvokolesnike odrivali na stran kot neprimerno alternativo prevoznega sredstva.

Zakaj torej župan prestolnice ne samo intenzivno ignorira problematiko parkirnih mest za motorizirane dvokolesnike v središču naše lepe metropole, pač pa uporabnikom manj ekološko usranih prevoznih sredstev dostop do mestnega središča celo otežuje? Smiselno?

Ne.

Advertisements

6 komentarjev Dodaj komentar

  1. G.V. pravi:

    Zelo vneto kimam. Enkrat poleti sem Buell-a pustil pred Zlato ladjico, kot že ničkolikokrat poprej, in skočil do Cunjaka po par knjig. Kupim par knjig, z Dušanom izmenjam nekaj besed, nakar mi pove, da je pred kratkim videl, da so listkali motorje. Odmahnem in zadevo pripišem njegovi domišljiji; človek je ja cele dneve med knjigami, takih kozlarij mu ne gre zameriti, si mislim. Posloviva se in čez 5 minut se mi spodnja čeljust skoraj odkotali v Ljubljanico …

  2. Schnuy pravi:

    naravnost bebavo. Namesto z motorjem bi se lahko pripeljal s 3-litrskim SUV-jem in naredil veliko več za okolje.. 🙂

  3. G.V. pravi:

    Se popolnoma strinjam. Sicer se pa že nekaj let borim za to, da bi se vsem lastnikom SUV-jev podelilo diplome za racionalno izrabo prostora v mestih (še posebej parkirnih mest) in značke, lahko tudi broške, z napisom Ekološko neoporečen. Da sploh ne omenjam, da bi jih bilo treba že sedaj nagraditi tudi za skrb za varnost v prometu. Verjetno se sploh ne zavedajo, ampak so tako rekoč pionirji; čez nekaj let, ko se bomo po cestah vozili z osebnimi tanki in med vozniki in sopotniki dejansko ne bo več smrtnih žrtev prometnih nesreč, bomo na njih gledali z občudovanjem in neizmernim ponosom.

  4. Schnuy pravi:

    🙂

    lahko bi si samo vsi omislili une male z gumo obložene avtomobilčke iz lunaparkov 🙂

  5. Alla pravi:

    U, ja, zakon!
    Jaz sem koj za!

  6. Schnuy pravi:

    a ne 😀 …moj bi bil pinki s frjolčnimi pasjimi tačkami 😀

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s