Dvižno ali Jet?

Oni dan me je blagovolil poklicati famozni Mr. B. Da bi potreboval nasvet. Tako, če slučajno vem kakšno malenkost o čeladah…ker njegov vrli brat kupuje nekakšno dvokolesno maksi prevozno sredstvo in želi na glavo natakniti jet čelado, sam ( Mr. B namreč) pa se s tem ne strinja v celoti, ker je pač motorist stare šole in prisega na integralke. Prav.

Tudi MM prisega predvsem na integralne čelade. Čeprav je bila ena mojih prvih čelad prav legendarna Nolanova N-100 – tista ultra fukiš zadeva, ki (približno petsto let nazaj) je prva malce bolj osvestila plebs o možnosti sklepanja kompromisov med integralno in jet čelado. Ponjo me je v Gorico peljal sam Mr. B , ker je bila v Sloveniji še enkrat dražja kot je bilo zanjo potrebno odšteti v Makaronariji – pa še to je bilo za moj srednješolski žep odločno preveč. Sploh po tem, ko se je izkazalo, da so gumice ob vizirju nekvalitetne (te bi mi sicer kasneje pri Compacu popolnoma brezplačno zamenjali, a sem med tem že kupila novo čelado), sistem zračnikov nedomišljen in sistem dvoročnega odpiranja bradnega dela potreben temeljite nadgradnje – je šlo pač za prvo v generaciji.

Skratka.. od takrat je preteklo mnogo vode in modeli čelad z dvižnim bradnim delom so se razvili in osvojili svoje kupce. Gre predvsem za motociklist in skuteriste, ki bolj kot dirkaški vidik motociklizma, cenijo izletkanje ali popotovanja. Ali pa tiste modreci, ki v bistvu ne vedo kje imajo glavo in ne znajo kupiti svojemu motociklu primerne čelade.

Slednje – nakup zvrsti motocikla primerne čelade pa v zadnjih letih – s hitro in izredno bogato razširitvijo ponudbe čelad na tržišču, po mojih opažanji povzroča preglavice tudi vsem začetnikom. Delno za slednje krivim tudi prodajalce opreme, saj si le redko kateri vzame dovolj časa in je dovolj pošten, da namesto najdražjega modela ali tistega, ki se v preveliki obilici valja v skladišču, priporoči primeren model za določeno zvrst motocikla.

So modularne čelade in so »modularne« čelade.

Modularne čelade so vrhunski kompromis. Ponujale naj bi najboljše obeh svetov – zaščito integralne čelade ter udobje in zračnost odprte, jet čelade. Pa temu ni vedno tako. Pri nakupu je potrebno vedno preveriti homologacijo čelade – ta mora biti homologirana kot modularna čelada. Dejstvo, da ima čelada bradni del, namreč ne pomeni, da v resnici nudi toliko zaščite kot je homologacijske zahteve terjajo od modularne čelade. Veliko »modularnih« čelad je namreč homologiranih kot jet, kar pomeni, da je zaščita, ki jo nudi bradni del v primeru padca lahko precej kilava. Jet čelade so namreč namenjene predvsem mestni vožnji, ki je praviloma počasnejša kot požiranje ovinkov magistralnih cest , zato so tudi pričakovane posledice v primeru padca drugačne.

Masa

Ko izkušeni motociklisti kupujejo čelado, masa igra eno ključnih vlog – zaželena je čim manjša masa čelade (seveda v kombinaciji z dobro uravnoteženostjo čelade), saj dolgotrajna nošnja pretežke, ali celo slabo uravnotežene čelade, neizmerno utrudi vrat – posledično vozniku lahko pade koncentracija in nesreča je tu. Modularne čelade so zaradi mehanizma, ki omogoča dvigovanje bradnega dela – težje in pogosto tudi manj aerodinamično oblikovane kot integralne čelade. Kar pomeni, da so dolgoročno nekoliko bolj naporne za nošnjo.

Prepišnost

Če je vetrič med poletno vožnjo skozi razbeljeno mestno središče dobrodošel, je prepišnost čelade pri večji hitrosti ali v hladnejših dneh ena izmed bolj živce parajočih lastnosti čelade – ena izmed grdih posledic slednje pa vnetje oči, živcev obraza ali revma. Super. Modularne čelade, predvsem tiste nižje kvalitete, so pogosto prepišne zaradi slabega tesnjenja na stiku bradnega ščitnika s čelado. Težavo lahko delno rešimo tako, da si omislimo tekstilni ščitnik brade (Windstopper or so), ki bo ščitil pred vetrom ali pred nakupom prodajalca prosimo za testno vožnjo s čelado Kandidatko. Kako rešiti zagato, ko v čeladi piha v oči, drugače kot z nakupom nove čelade, pa bo povedal kdo drug, saj MM do tega dne še ni našla primerne rešitve – sončna očala so pač najbolj češka improvizacija, ki se je ne želim posluževati.

Eniuej…ob vsem tem modrovanju, bi Vrlemu Bratu famoznega Mr. B svetovala nakup:

  • Dveh čelad – integralne in jet (glede na to da ima maksi skuter veliko prtljažnega prostora je tista, ki ni v rabi lahko preprosto pod sedežem in tako vedno pri roki)
  • Nakup kvalitetne modularne čelade kot sta:

o Schuberth C3

o Shoei Multitec (trenutno edina modularna čelada preizkušena za vožnjo nad 200 km/h)

V kolikor trmari in na vsak način želi Jet čelado pa:

  • Schuberth J1
  • Nolan N43 Air
  • Shark EvoLine

Skratka – v kolikor kupujete jet čelado, ki je ne boste uporabljali zgolj in izključno za vožnjo do štacune za voglom, predlagam da ne skoparite. Nameščen naj ima velik vizir, ki sega do brade, lobanjski del čelade pa naj nudi nekaj zaščite tudi obrazu ob straneh.

Opombe in izkušnje v komentarjih dobrodošle.

p.s.: Arai ponudba mi ni znana. Help?

Advertisements

8 komentarjev Dodaj komentar

  1. onkel PEPE pravi:

    Ne spomnim se, če sem že omenil, da sem si lani izpolnil davno hrepenenje in nabavil šarkico EvoLine. Me gusta mucho! 🙂

    Ob tem pa ni odveč pripomniti, da moja mopedrala niti približno ne drvijo 200km/h. Tudi če bi mopedrala zmogla, jim moje lenobno zapestje to v kali preprečuje.

  2. Schnuy pravi:

    Kako lahko skrivaš tako bistveno zadevščino pred mano?

  3. onkel PEPE pravi:

    Mogoče mi je pomagal dr. Alois Alzheimer, ne spomnim se natanko.

  4. Schnuy pravi:

    😛

  5. Fritz pravi:

    Kot lastnik šoje Multitec in nekdo, ki je Schubertko C3 probal brez motorja, bi si še vedno upal prej priporočiti C3. Moram reči, da me je Multitekica razočarala. Da to ni integralka je jasno, da je pa toliko slabša (zvočna izolacija, kvaliteta sistema za vpenjanje vizirja) od moje stare XR900 pa nisem pričakoval. In ko sem po rokah valal in si na glavo nadel C3 sem takoj opazil večje udobje in boljše tesnjenje (predvidevam, da je tudi tišja, kar je itaq Schubertova specialnost). Ima pa tudi premični sončni vizir. Sam sem pri Šoji prisiljen dokupiti Whisper strip kit pa še vizirje moram menjati glede na vreme ali količino svetlobe, je pa res, da si tako lahko omisliš kak fajn fukiš vizir z efektom ogledala 😉 Vsekakor, če bi sedaj kupoval novo čelado, bi bila C3 na prvem mestu.

    Tudi pri Jetkah bi optiral za Schubertko, če bi imel viška denarja. Ker imam jetko bolj za po mestu in za kratke relacije sem pač sklepal kompromis in kupil relativno poceni Dainesejevo Streamtourer. Za zdaj sem zadovoljen, še posebej s premičnim sončnim vizirjem. Priznam, da nimam izkušenj z drugimi jetkami. Pri schubertki mi je všeč žična zaščita spodnjega dela obraza.

    lp obema edicijama Schnuye 🙂

  6. Schnuy pravi:

    u hvala za tole izčrpno mnenje 🙂 …tole smo rabili.

    sicer pa obe ediciji Šnuje mahata nazaj v pozdrav.

  7. pervy pravi:

    od teh zadev ki sem jih videl bi za enega maksiskuterja ali kaj podobnega vzel Nolan N43 air, ki je BTW homologirana kot INTEGRALNA IN JET čelada, skratka ni samo jet z malo predbradne šminke.

  8. onkel PEPE pravi:

    Magister perverzije, ne pozabit, da je tudi šarkica EvoLine homologirana kot integralka in jet čelada. Menda je bila celo prva te vrste, ampaq to ni tako zelo pomembno. Vsaj meni kot povprečno zahtevnemu uporabniku je pomembno, da:

    – mi udobno sede na čeber
    – se mi vsaj doslej še ni rosila
    – mi tudi v dežju, kolikor sem se vozil, ni zamakala
    – ni prepišna kot star skedenj
    – ima tisti priročni zasenčeni vizir
    – nagobčnik ni videti samo kot dekoracija
    – poleg tega pa se ga da zarotirat čisto nazaj in ti ne čepi na vrh glave
    – itd, ampaq vsega se ta hip ne spomnim

    Glasnost je zame drugotnega pomena, ker na srečo nimam akrapota in mi je tisto diskretno kopitljanje žrebičkov v mašini lahko celo všečno. Hitrosti pa tudi ne razvijam takih, da bi mi zaradi njih prav neusmiljeno žvižgalo okoli uhljev. Sicer pa smo po milosti Božji profitirali tudi čepke, ki morebitne tovrstne nevšečnosti kar uspešno odpravljajo.

    Seveda vse zgoraj našteto ne pomeni, da bi moral kdorkoli drug kupiti šarkico. Hotel sem samo namignit, da sem dokaj srečen moški, malo tudi po zaslugi šarkice.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s